Kõrgem Kunstikool Pallas pakub mikrokraadiprogrammiga paindlikku, uute erialapädevuste omandamise võimalust tasemeõppeainetes ka neile, kel pole soovi ega võimalust tulla täiskoormusega õppima.
Mikrokraad (ka mikrokvalifikatsioon) on pikem tervikliku sisuga täiendusõppeprogramm, mis on loodud tasemeõppekava ainete baasil. Programm loob võimaluse omandada lisaeriala või täiendada erialased pädevusi mõnes kitsamas valdkonnas. Õpe toimub eesti keeles ning programmi maht on 10-25 ainepunkti.
Mikrokraadi võiks tulla omandama, kui soovid:
Mikrokraad:
Eesmärk: Programmi eesmärk on analüüsida ja uurida, millised on pärandi säilitamise vajadused ja võimalused tänapäeval ning kuidas vastata 21. sajandi ühiskonna väljakutsetele. Tulevikku on raske ette näha, küll aga on seda võimalik luua. Üks olulisemaid, meile kättesaadavaid materjale tuleviku ehitamisel on minevik. Mikrokraad annab teoreetilised teadmised ja praktilised oskused nii pärandi säilitamisest laiemalt, kui ka oskused pabermaterjalide (dokumendid, raamatud) ning plastikobjektide konserveerimisest. Konserveerimine on tänapäeval muutunud pelgalt objektide tehnilisest töötlemisest kultuuri loomise ja uuestiloomise viisiks. Oluline ei ole mitte ainult see, mida konserveerimisega saavutatakse, vaid ka see, kuidas seda tehakse, ning kuidas see inimesi mõjutab.
Õpiväljundid
Mikrokraadiprogrammi läbinu:
Sihtgrupp
Mikrokraadiprogramm on suunatud mäluastuste ja kultuurivaldkonna töötajatele ning kõikidele huvilistele, kes tunnevad vajadust saada teadmisi pärandi ja selle säilitamise teoreetilistest ja praktilistest alustest.
Nõuded lõpetamiseks
Mikrokraadiprogrammi ainetel osalemine (kohustuslik auditoorne õppetöö), kodu- ja lõputöö esitamine.
Õpingute alustamise tingimused
Keskharidus või sellele vastav kvalifikatsioon.
Mikrokraadi õpe jaguneb:
Õppeaine nimetus | Sügis | Kevad | EAP |
Säilitamine mäluasutuses | 6 | ||
Paberi restaureerimine | 3 | ||
Plastikute säilitamine ja konserveerimine | 2 | ||
Tulevikupärandi poole | 6 | ||
Trükiste restaureerimine | 3 | ||
Seminar | 2 | ||
Kokku | 11 | 11 | 22 |
Hind | 1320 eurot |
Sügissemester
Säilitamine mäluasutuses 6 EAP (sügis). Õppejõud: Kurmo Konsa, PhD, konserveerimisprofessor
Kursuse eesmärk: anda osavõtjatele teadmised ja oskused säilitamise korraldamiseks muuseumides.
Paberi restaureerimine 3 EAP (sügis). Õppejõud: Rene Haljasmäe, MA, Nahadisaini osakonna juhataja, professor
Praktilise kursuse eesmärk on anda osalejatele praktilised oskused pabermaterjalide korrastamiseks mäluasutustes.
Plastikute säilitamine ja konserveerimine 2 EAP (sügis). Õppejõud: Karoliine Bürkland, ERM
Eesmärk: Anda ülevaade tähtsamate tehnikas ja igapäevaelus kasutatavate plastmasside koostisest, omadustest, vananemisest, pöörates erilist tähelepanu nendest valmistatud objektide säilitamisele.
Kevadsemester
Tulevikupärandi poole 6 EAP (kevad). Õppejõud: Kurmo Konsa, PhD, konserveerimisprofessor
Kursuse eesmärk: Anda ülevaade kultuuripärandist ja selle säilitamise põhimõtetest ning restaureerimise ja konserveerimise ajaloost, teooria ja praktika põhisuundadest, kaasa arvatud kaasajal rakendatavatest konserveerimisprintsiipidest ja kutse-eetikast.
Trükiste restaureerimine 3EAP (kevad). Õppejõud: Rene Haljasmäe, MA, Nahadisaini osakonna juhataja, professor
Antud tsüklis tutvutakse olulisemate paberisortidega ja nende omadustega, tutvustatakse peamiseid paberikahjustusi ja neid põhjustavaid tegureid.
Seminar 2EAP (kevad).
Eesmärk: seostada programmi käigus omandatud teadmiseid ja oskuseid. Seminari käigus tutvuvad osalejad grupitööna etteantud probleemsituatsiooniga, otsivad selle lahendamiseks vajaminevat teavet ning esitavad oma lahenduse sellele.