Pallase rektori Vallo Nuusti infokiri: Pallase kroonikad 31.10. – 13.11.2020

Möödunud neljapäevaks oli seis selline, et pidin kokku kutsuma erikomisjoni. Panime ühte eeskirja kokku juhised, millest Pallases lähtuda. Riik ütleb, et maskide kasutamine on rangelt soovituslik ja samas soovitab bussis nina salliga kinni katta? Meie palume kõiki pallaslasi – ärge trügige kohvikus, hoidke teistega vahemaad, kasutage rahvarikastes kohtades maske ja üleüldse olge mõistlikud.

Erikomisjoni istungil parafraseerisin Ostap Benderi kuulsat ütlust: „Jää hakkas liikuma, härrad vannutatud mehed!“
„Ring tõmbub koomale, härrad vannutatud mehed,“ ütlesin mina.
Benderi tsitaadi allikas on loomulikult Ilf ja Petrovi „12 tooli“, kus Bender oli jahtimas Ippolit Matvejevitš Vorobjaninovi surnud ämma kahteteist tooli ja ühes neist arvatavalt peituvaid briljante.
Minu ütlus oli ajendatud teadagi millest … ehmatavad nakatumisarvud ja tunnetus, et koroona liigub meile lähemale.
See hakkab meid kõiki väsitama. Kas oleme juba ükskõiksemad ja apaatsemad või hoopis närvilisemad ja äkilisemad? Eks igaüks või vastuse saamiseks peeglisse vaadata.
Mitmed inimesed on öelnud, et haigusest või sellega seotud vaevadest enam kardavad nad olla haiguse „sissetoojad“. Et neid hakatakse süüdistama… Et meil tekib „pidalitõve sündroom“… Sest ka Eestis oli kunagi aeg, kui haiged pidi teedel ja tänavatel liikudes kellukesi helistama, et oma tulekust teada anda.
Ma olen neile öelnud, et Pallases ei pea keegi kellukest helistama ja meil ei pea keegi ennast süüdi tundma, kui tema proov positiivseks osutub. Ja me räägime sellest nii palju selleks, et positiivne päev tuleks võimalikult hilja. Praegu meeldivad meile negatiivsed päevad – selline paradoks.
Ja ma olen nõus Ivi Lillepuuga, et täna on rõkkav naer palju olulisem korrektsest kartoteegist või piinlikult korras arhiivist (juhina pole mul seda küll korrektne kuulutada).
Kuid heledaid asju on tumedatest enam olnud. Meediadisaini ja nahadisaini osakonnas toimusid arvamusfestivalid – tõsi, tudengeid oleks arvukamalt oodanud. Tartu 2024 tiimiga arutasime Pallase osalemist Euroopa kultuuripealinna programmis. Pallase arengukava saab ka tasapisi uusi sõnu juurde. Galeriist Noorus sai galerii Pallas.
Mina sain oma loovkirjutamise loengukursuse Tartu Ülikoolis enne suuremat jama ära pidada, silmast-silma ja maskita.
„Ma olen geenius, sest valisin selle aine,“ kirjutas üks tudeng. „See loeng oli nagu lõunapaus, mida töötaja ootab, või nagu vahetund, mida igatseb õpilane, sest sealt saab vahel rohkem tuleviku jaoks kasu kui tähtsast koosolekust või koolitunnist. Stressivabalt.“
„Ja nüüd on see kõik järsku läbi! Väga, väga kahju,“ kahetses teine. „Mõjusid inspireerivalt ja alati südamlikult. Kas on ehk veel mõni Sinu aine, mida võtta saaksin? Lihtsalt nii tore oli. Ei taha sellelt peolt veel koju minna… „
Kevadsemestril loen oma ainet Pallases ka. Mis elul viga…

Vallo Nuust

Pallase inimeste kaks nädalat

Üliõpilasesindus

Diana Edur: Üliõpilasesinduse liikmed ei ole veel väsinud ja endiselt teeme regulaarselt koosolekuid. Teemad laual seoses kiirel tempol läheneva uue aastaga puudutavad pigem tulevikku.

Ikka sipleme veel viiruse küüsis! Pidage vastu ja käituge vastutustundlikult, sest koolis on tore käia. Mitte ainult kohvipauside pärast. Samuti raputas haigus Ylipalli, mis pidi toimuma 14. novembril Pärnus, kuid kahjuks jäi ära.

Meie seast on sellest aastast ka kaks aktiivset liiget EÜL-is ehk Eesti Üliõpilaste Liidus. Osaletakse üldkoosolekutel ja tutvume vaikselt võimalustega, mida EÜL meile ja meie koolile pakkuda saaks.
Kahjuks sel aastal ei toimu jõulupidu, aga on mida oodata järgmisel aastal! Ega jõulud tulemata jää! Kui enne kooli kinni ei panda, siis jõulude ajal on kool kohe kindlasti kinni ja tuleb võtta väike puhkepaus. Soovitame sooja teki sees istuda ja sirvida, milliseid põnevaid kunstiteemalisi dokumentaale kodumaine jupiter.ee pakub. Ainuke, millega nii nakatuda võid, on inspiratsiooni-pisik!

Arendusprorektor

Ivi Lillepuu: Naer on nakkav, kordades nakkavam kui koroona. Küll nende kaevetöödega ka saab…

Viimaseid aegu iseloomustab kõige paremini sõna „kaevetööd“. Kus on protsessi kirjeldus? Ei olegi, iga kord leiutame uuesti… Kus on viimase lennu lõputööd? Mitte veel digiarhiivis? Aga siis on see varandus varsti meie jaoks kadunud… Ja siis raksatab koridori lõpust naer. Ja kestab üksjagu aega, nii et ka endal jõuab muie suunurka tekkida ja küsimustest paks pea korraga selgub ja helgub. Ühel teisel korral, kui koju minek oli hilja peale jäänud ja olek enam sugugi reibas ei olnud, seisin jupp aega tekstiiliosakonna ukse taga, kuulasin naiste laia naeru ja läksin omaette kõkutades trepist alla vihmasesse õhtusse.

Avalike suhete juht

Maiken Austin: Nii november, kui koroona ei lase kumbki tujul erilistesse kõrgustesse kerkida. Ikka tuleb midagi külma ja tatist, mis tahab, et ma usinaks olemise asemel sooja teki all seriaale vahiks või raamatuid loeks. Kuigi kindlasti ka see on oluline osa inimeseks olemise juures (soe tekk ja mõnus seriaal ja raamat, ma mõtlen), siis pean leidma ikkagi mingi tasakaalu, et ka vajalikud asjad tehtud saaksid.

Enda motiveerimiseks olen viimasel ajal märkamatult hoopis tegevusi juurde võtnud: meile tuli elama kass, kes peale mõnenädalast meie juures veedetud aega on osutunud tiineks. Seega on varsti pisiperet oodata.

Töö vallas otsin ka uusi asju, millega Pallast maailmakaardile nihutada ja samal ajal tudengitele põnevaid väljakutseid pakkuda. Üliõpilasesindusega käisime kohtumas sTARTUp Day korraldajatega ja selle tulemusena saavad nüüd 5 Pallase tudengit olla koos Madis Liplapiga sTARTUp Day 2021 kujundajateks! SD toimub 27.-29. jaanuaril ERMis.

Galerii Noorus on nüüd galerii Pallas! Ega galerii mõte ju muutu ja näitused jäävad ikka sama vahvaks, aga oikuipalju lihtsam on kommunikeerida midagi, mis juba end nimes kooliga seob. Galeriis on ka uusi ja huvitavaid asju tulemas ja nii näiteks avatakse pooleteise nädala pärast meediadisaini osakonna vilistlasnäitus “Võimalus” ja tekstiiliosakonna kaasaegse tekstiilikursuse näitus.

Välissuhete juht

Riina Gendrikson: Meie ainsal sissetuleval erasmuslasel Gruusiast on kõik kenasti ja ta on äärmiselt rahul kõigega, mida ta Eestis kogenud on. Juhendasin teda kooroonaviiruse levikuga seotud piirangute osas ning rääkisime lihtsalt elust, kultuuridevahelistest erinevustest jne. Järjest enam edeneb ka Michaeli eesti keel. Tema meelest on kõige armsam sõna eesti keeles „natukene“.

Õppeaastal 2021/2022 algab uus Erasmuse 7-aastane programmiperiood, mille neli prioriteeti on:
o Kaasamine ja mitmekesisus (jõuda rohkemate sihtrühmadeni, kaasates neid, kellel muidu oleks takistusi projektides osalemiseks). Suurem paindlikkus õpirändeprojektides, virtuaalne mobiilsus, spetsiaalne rahaline toetus, väiksemad tegevused.
o Digipööre. Digitehnoloogiate kasutuselevõtt, digioskuste edendamine, innovatiivsete digitaalsete õppemetoodikate väljatöötamine.
o Osalemine demokraatlikus elus. Toetatakse kodanikuaktiivsust, sotsiaalsete ja kultuuridevaheliste pädevuste, kriitilise mõtlemise ja meediakirjaoskuse edendamist, projekte, mis pakuvad kaasatust demokraatlikus elus.
o Kestlikkus, keskkond, kliima. Rohepraktikate kasutuselevõtt, keskkonnasäästlikkus nii asutuste kui osalejate tegevuste kavandamisel. Toetatakse roheoskusi arendavaid strateegiaid jne, projekte, mis hariduse kaudu aitavad kaasa üksikisikute valikute, tarbimisharjumuste ja elustiili muutusele.

Võimalik, et väljapoole Euroopat on edaspidi lihtsam õpirändeid teha. Võimalik, et tulevad lõimitud õpiränded – osa mobiilsust füüsiliselt ja osa virtuaalselt, miinimum 3 EAP-d.

Kevadeks kandideerivad välismaale partnerkooli õppima 9 Pallase üliõpilast, kellest 2 on Soome koolidesse vastu võetud.

Raamatukogu

Edith Hermann: Olen kandnud maski, sest senine rahulik ja kontrolli all olukord võib igal ajal muutuda. Meie püüame oma poolt teha kõik, mis meie võimalustes, et olukord turvalisena püsiks.

November algas 2021. aasta perioodika tellimuste vormistamisega ja raamatunäituse ettevalmistusega kunstiajaloolase ja mööblikollektsionääri Aivar Roosaare isiklikust raamatukogust. Tema isiklik raamatukogu on väga spetsiifiline ja rikkalik kollektsioon eriti vanade väljaannete osas, mis on temani jõudnud erinevaid teid pidi. Näitus haakus mööbli restaureerimise suuna üliõpilaste eelnenud praktikaga Küka mõisas.

9. novembril toimus tsükliõppe nädalal näituse avamise puhul Aivar Roosaarega inspireeriv vestlus teemal „Eesti ajaloolise mööbli ja interjööride mõjutajad“. Foto Edith Hermann

 

Fotograafia osakond

Peeter Linnap: Otsustasin seekordse nädalaülevaate kirjutamiseks minna vahelduseks hoopis välismaailma. Selleks andis tõuke kohtumine Tartu 2024 Euroopa Kultuuripealinna korralduskomisjoniga, kus selgus, et meie poolt välja pakutu Pallase ja sellega seotud projektidega sobiks ainult siis, kui neil on mingilgi kujul Euroopa mõõde.

Mul tekkis selle peale jonnakas aga oluline küsimus – kes vanast Pallasest olid siis tuntud Euroopas? Mitte need pelgalt Euroopat siia/ meile importivad ja mujal maailmas õppimas käinud eesti kunstnikud vaid sellised, kes Euroopas tuntud, tõeliselt rahvusvahelised tegijad. Kirjutasin seepeale kirja Mare Joonsalule Tartmus’is, kes pikalt, tervelt 5 päeva mõeldes, vastas lõpuks: “Minu arvates võib rahvusvahelisest tuntusest rääkida peamiselt seoses Eduard Wiiraltiga.”
Võtsin seepeale lahti märksõna “Eduard Wiiralt” ja otsisin kunstniku personaale välisriikides. Leidsin paar näitust, 1927 ja 1928 Pariisis, ühe 1932 Strassbourgis (galeriis “La Librairie de la Mésange”) ja veel ühe 1944 Viini Kunstnike Majas 1944.a. Rahvusvahelistest graafika kollektsioonidest jäi silma tuntud Albertina samas linnas. Lisaks muidugi mõned grupinäitused.
Kuigi seda ju üksjagu on, jääb mind painama ketserlik mõte, et meie – praegused Pallaslased 2.0 oleme oma tulemustelt Wiiralti tegelikult juba ületanud ning liigume oma sõltumatu tempoga edasi. Võtkem või meie eestimaine Eduard von Lõngus, keda on näidatud kümneid kordi väga paljudes Euroopa linnades või – miks mitte fotoosakonnast võrsunud Krista Mölder, Anna Stina Treumund ja eriti praeguse ajastu suurimaid rahvusvahelisi staare – Diana Tamane.

Diana Tamane on pärit Lätist – ent kuna Lätis jäi fotoharidus ülikoolitasemel rajamata – tuli ta õppima Pallasesse. Pärast Pallast on Diana õppinud ka HISK/Hoger Instituut voor Schone Kunsten/Higher Institute for Fine Arts’is Saint-Lukas’es Brüsselis ja LUCA School of Arts’is (Samuti Belgias). Vaadake sissejuhatuseks kodulehekülge http://dianatamane.com/ ning te näete, mida ma silmas pean. Tal on juba praeguseks toimunud 12 suuremat personaalnäitust, neist pooled välisriikides Belgiast Hiinani välja. Dianal ilmus hiljuti raamat “Flower Smuggler”, mis võitis peaauhinna kunstniku-monograafiate kategoorias Arles’I Fotofestivalil Prantsusmaal 2020 ja jõudis maailmakuulsa New Yorgi kirjastuse Aperture selle aasta 50 parima fotoraamatu nimistusse. Palju õnne nii Diana’le kui meile kõigile! Diana töid ostis oma väga headesse rahvusvahelistesse kogudesse Fotomuseum Winthertur Šveitsis ja nüüd, just nädal tagasi ka Läti kunstimuuseum.
Suur tänu meie läti, prantsuse kui ka ameerika kolleegidele, kes Dianat kõige selle juures on toetanud. Ja tähelepanuks – Diana on praegu alles 34-aastane!

Õnnelik Diana Tamane oma uue raamatuga “Flower Smuggler”. Raamat pälvis Arles’i Fotofestivali peapreemia ja APERTURE N.Y kirjastuse tähelepanu.

Pallase fotoosakonnas, kus meie oma rahvusvaheliste tipptasemel kunstnike koolitamine on alati olnud kreedoks – on muide lisaks Dianale antud korralik haridus veel teistelegi välisriikide kunstnikele. See näitab selgesti, et suurte pingutustega loodud välissuhteid tuleb ka väga hoida ja edasi arendada. Kui me ise oleme eestlastena vahel virilad seda kõike hindama, siis meie külalised on – vastupidi – rõhutanud PallasFoto perekondlikku ja kerget sõbralikku atmosfääri. Kristina Ankudinova ja Polina Sergejeva Peterburist näiteks imestasid, et meil pole slaavilikke hierarhiaid õppejõudude-tudengite vahel ja me tegutsevat “ühtse perekonnana”. Paljud, sh prantslased Elodie Bernard ja Tomas Wattelbled Picardie’st Prantsusmaalt lõid loominguliselt särama just Tartus.

Palju on räägitud sellest, et Pallas oli maalikeskne ja et “muistsed” Pallaslased õppisid välisriikides (Prantsusmaal, Saksamaal jm). Hakkasin taas paralleeli võtmes mõtlema, et “Uus Pallas” on, ajastu muutuste tõttu, suuresti fotokeskne ja meiegi tudengid on jätkanud omi õpinguid küll Prantsusmaal, Suurbritannias, Šotimaal, Indoneesias jne. Meie vilistlasi on tegutsemas nii Austraalias kui Inglismaal.

Maaliosakond

Kaspar Tamsalu: 2020 sügissemestri viimase perioodi algust tähistasime tüsikliõppenädalaga. Sellele eelnevalt oleme saanud pea muretult ja häirimatult jätkata õppetööga, kuigi edaspidi läheb nagu maskiballil.

Möödunud nädalal valmisid Kadri Toomi valvsa pilgu all tsüanotüüpia tehnikas meistriteosed ning Heli Tuksami juhendamisel küpsesid kiht kihi haaval ikoonid. Nädala teises pooles külastasime taas võrratut Tiit Pääsukese näitust Tartu Kunstimuuseumis ning nädalale pani punkti reedel toimunud konserveerimisseminar ”Novembripärand”, kus ettekannetega astusid üles maaliosakonna üliõpilased Janne Randma, Danel Ülper, Olga Gubskaja ja Randel Saveli.
Randel rääkis selsamal nädalal aset leidnud lõputöö praktikast Peri Kultuurikeskuses, kus käidi Tuuli Puhveli juhendamisel. Peril hinnati Andrus Kasemaa seinamaalingu “Mahtra Sõda” seisukorda ning kaardistati kahjustusi. Janne kirjeldas enda kogemusi Tšehhis ja sealsest suvisest praktikast – sõjaaegse punkri ehk blindaaži seinamaalingute konserveerimisest. Danel ja Olga rääkisid praktikast Koeru kirikus. Üles astus ka meie Gruusia külaline Erasmusest Mikael-Ichqit Gurgenidze, kes tutvustas meile Tbilisi Kunstiakadeemia konserveerimisosakonda ja nende praktikaid.
Köhad ja nohud on jõudnud ka meie sekka, aga kooliruumidesse pole kardetud koroonaviirust õnneks keegi veel toonud.

Mööbliosakond

Jaak Roosi: Oo jaa, vabandust, kui oli arutelu Tartu 2024, siis mind ei olnud kohal. Ei olnud jah, sest ma olin oma tütrega samal ajal erakorralise meditsiini osakonnas. Ikka juhtub. Aga nüüd on kõik korras.

Kõik on toiminud normaalselt, nagu alati. Tunnid toimuvad, osad tunnid on lõppenud. Lõppes mööbliosakonna näitus – mööbel 65. juubelinäitus läks siis seekord, nagu läks. Ootame sakslannast vahetustudengit – tuleb, ei tule. Mööbliosakonna sõnum on, et las tuleb.

See, et sisseastumise eksamid toimuvad veebis ka sel korral, oli kena otsus. Kuna ma olin kuulanud esimese kursuse tudengite tagasisidet sisseastumistest, siis ma saan selle otsusega nõustuda.

Annes Hermann käis tudengitega väljasõidul korrastamas Aivar Roosare mööblikollektsiooni. Sellele järgnevalt toimus Pallase raamatukogus seal esitletud raamatute esitlus Aivar Roosaare pool.

Tekstiiliosakond

Aet Ollisaar: Mis tekstiiliosakonnas teoksil? Semester käib, tudengite projektid on poole peal! 

Pildireportaaž sellest, mis tekstiiliosakonnas näha.

Õppeaine: Autorikanga disain. Telgedel kootud autorikangas, juhendajad Marju Roos ja Kairi Lentsius
Disain ja teostus: Merily Mikiver, Johanna Mauer. Fotod Marju Roos.

Moeklassis ootavad rakendusuuringu lõngad kudumist! Kolmas kursus jätkab silmus-kudumise aines rakendusuuringu teemat Kairi Lentsiuse ja Maarja Tamjärve juhendamisel, kudumite teostamisel kasutatakse Eesti maalammaste lõnga. Rakendusuuringut koordineerib Liina Kool. Novembri alguses allkirjastati taas koostöökokkulepe Eesti Rahvakunsti ja Käsitöö Liiduga – juba teist korda toimub kolmanda kursuse tudengitele tootekonkurss. Konkursi võitjad saavad stipendiumi toel välja arendada oma toodete proovipartii ning katsetada toodete müüki Eesti Rahvakunsti ja Käsitöö Liidu poes, tulemused selguvad jaanuaris.

10.-12.11 oli neljas kursus Aet Ollisaare ja Anu Raua juhendamisel praktikal ERMi Heimtali muuseumis ja Kääriku talus. Seekordse praktika ülesandeks oli dokumenteerida ja uurida Anu Raua erakogus olevaid esemeid. Soe vastuvõtt ning põnevad vestlused muutsid need päevad kõigile meeldejäävaks.

Fotodel: Anu Raud tutvustab tudengitele Heimtali vallakeskust ja muuseumi. Fotod Aet Ollisaar

13.11 toimus tekstiiliosakonnas hindamine ja kohtumine disaineriga.

Õppeaine: Autorikanga disain. Käsitafting, juhendaja Liina Kool

Käsitaftingu aines teeb tekstiiliosakond sel semestril koostööd Eesti tuntud moekunstniku Anu Samarüütliga, Anu külastas tekstiiliosakonda ning tutvus teise kursuse tudengite tehtud tööproovidega. Järgmises etapis saavad tudengid juba täpsustatud kavandi ning alustavad unikaalse disainvaiba teostamisega.

Sügissemestril toimus tekstiiliosakonnas külalisõppejõu juhendamisel taimedega trükkimise ja värvimise valikaine.

Claire Pixie Aunison: fotol siiditrükk avokaadoga

 

Fotol kangas trükitud värske avokaadoga ja värvitud üle värske kanarbiku ja lurslille lahuses. Fotod Claire Pixie Aunison.

Sõlmime individuaalse praktika koostööleppeid – Merily Mikiver hakkab koostöös Tartu Ülikooliga aretama isejuhtivate sõidukite labori katseauto juhi kostüümi, mis esimeste sõidukatsetuste ajaks muudab juhi nähtamatuks! Kaidi Mikk aga hakkab teostama TÜ Muuseumi Hullu Teadlase uut kostüümi. Põnevust jätkub!

Ilmunud on Eesti Tekstiilikunstnike Liidu uus väljaanne TEGIJAD, mille koostajad on Aet Ollisaar ja Kadi Pajupuu ning kujundaja Kadi Pajupuu. Väljaanne tutvustab Aasta tekstiilikunstniku preemia pälvinud kunstnikke läbi mitme aastakümne ning avab tegijate loomingulist tausta. Kunstnikud avavad oma ateljeede uksed ja räägivad, mis neid käivitab ja millest nad tööd tehes unistavad.
https://www.tekstiilikunst.ee/pood

Näitus „Üheskoos ja üksi. Anu Raud ja Aet Ollisaar“ jõuab tagasi Tamperest ja ateljees kasvab uus vaip. Jätkunäitused toimuvad veel enne jõule Tallinna Jaani kirikus.

Vallo Nuust: Ei saa kuidagi jagamata jätta kirja, mis minu postkasti maandus:

Hea Vallo,
Tampere 30. Eesti kultuurinädalate krooniks kujunes Anu Raua ja Aet Ollisaare ühistööna valminud väljapanek ”Üheskoos ja üksi.”
Milline soojus ja värvidemäng, milline silmailu! See tôi leevendust pimedasse ja vihmasesse sügisesse, ja oli ka Tampere Galeriinädala (10.-15.11.) tippnäituseks, mida külastas kokku 2200 inimest.

Tahan tänada Kôrgemast kunstikoolist eriti Aet Ollisaart ja Madis Liplapi nende väga suure panuse eest näituse teoks saamisel. Aga ka Riina Gendriksoni, kes osavalt ja ôigeaegselt näituse kuraatori, Madis Liplapi, reisikorraldusele õla alla pani.
Teie kunstikooli ja Tampere linna kultuuriosakonna vahel valitseb pikaajalisele koostöökogemusele pôhinev usaldus, mille üle tunnen siirast heameelt ja rahuldust. Suur, suur tänu teie inimestele!
Lugupidamisega,
Maris Reinson

… ja ateljees kasvab uus vaip. A. Ollisaar

Meediadisaini osakond

Jaanus Eensalu: “Mehed Pallasest” külastasid eelneval nädalal kahte uut näituse paika ning kokkulepped on saavutatud TLÜ Akadeemilises Raamatukogus – vastuvõtjaks Harry Liivrand ja Viinistu Kunstimuuseum – vastuvõtjateks omanik Jaan Manitski ning juhataja Kaidi Marii Kütt. Viimane on äsja lõpetanud meediadisaini osakonna Pallases. Tore on näha head ja tegusat järelkasvu kunstimaastikul.

Meediadisaini osakonnas toimus “Arvamusfestival”, kohalviibijaid oli vähe, mõned lõid kaasa interneti vahendusel. Tagasiside osakonna arengutele oli positiivne ning sõbralik, kuid ei puudunud ka „hõiked“, aga ilmselt said kõik oma väljaütlemised öeldud.
Toimus Erialase joonistamise ülevaatus, palju toredaid koomikseid ja illustratsioone. Jätkuvalt viib töökus andekusele ning saab väärilist tunnustust.

Tsüklinädalal toimus õppeaine “Praktiline projekt”, kliendiks Dikland OÜ ning teemaks doonorlus – Verekeskus.

Klient on väga rahul ja tudengid ise ka ning osakond on rõõmus heade tulemuste üle. Kiitus II kursuse tudengitele, hea on juhendada töökaid tudengeid.

Nahadisaini osakond

Rene Haljasmäe: Viimane oli tsükliõppenädal ja nagu ikka töine. Nahadisaini osakonna tudengid ja õppejõud on hetkel osalemas viiel erineval näitusel – kaks Viljandis ja kolm Tartus. Viimane neist, projekt-näitus “Formaat ja frustratsioon”, on avatud Galeriis Pallas 21. novembrini.

“Formaat ja frustratsioon” on projekt-näitus, mille käigus üliõpilased uurivad formaati kui nähtust ja proovivad välja selgitada, milliseid emotsioone ja mõtteid tekitab etteantud mõõtudes enese väljendamine. Projekt-näituse ülesehitus on tavapärasest erinev. Kuna tegemist on eelkõige õppeülesandega üliõpilastele, siis on fookuses näitus kui protsess ja mitte valmisprodukt. Seetõttu ei ole ka projekti programmeeritud klassikalist vaatajat, kes näeb varem valmis tehtud töid, vaid pigem kogeb keskkonda, milles tööd sünnivad ja kus neid eksponeeritakse. Sellises vormis tuleks ka üliõpilaste töid vaadelda – mitte kui valmis teoseid, vaid kui mõttekäike.


Näitusel osalevad nahadisaini osakonna üliõpilased Kullake-Aleksandra Kask, Kelin Kuznetsova, Liis Tisler ja vilistlane Tiina Kraav. Projekti juhendab nahadisaini osakonna õppejõud Kerli Jõgi.

Erialajuhi kultuurisoovitus! L. 14.11. Kadri Mälk “Buldog” ETDMis.

Tasub teada! Neljapäeval, 19. novembril toimub algusega kell 11.00 Viljandis pärimusmuusika aidas TÜ Viljandi kultuuriakadeemia rahvusliku käsitöö osakonna pärandtehnoloogia konverents „Oma nahk” info ja registreerimine.

Skulptuuriosakond

Anne Rudanovski: Keraamika stuudio uuenduskuur keldris on edukalt lõpule viidud. Kui eelmisel korral saime tänada elektri ja uute panipaikade eest, siis i-le pani punkti vesi ja kanalisatsioon!

2.-13.11.2020 Õppetöö jätkub koroona-tavapäraselt. Hoolime endast ja teistest – tuleme kooli tervena.
4.11.2020 Ajalooline hetk, õppejõudude ruum saab osakonnale sobiva laua. Ikka need rändrahnud, mis jääajast siinkandis liikvel. Kiilutud ja raiutud, lihvitud ja poleeritud. Hoiame traditsioone ja täname kivimeister Rein Karust!


6.11.2020 IV kursus on vaatluspraktikal Tallinnas (näitused, ARSi kunstilinnak).
9.11.2020 IV kursus avab näituse „vali Vari“ TÜ raamatukogus.

Tartu Ülikooli Raamatukogus on esindatud kubistlikud üleelusuuruses kipsportreed, mis kujutavad autoritele olulisi, silmapaistva varju jätnud isiksusi. Eksponaatide modelleerimisega alustati professor Mati Karmini juhendamisel juba eelmisel õppeaastal, kuid koroona leviku tõttu jäid taiesed ateljeesse oma aega ootama. Nüüd, aasta hiljem, on skulptor Paul Männi juhendamise ja skulptuuriosakonna abistava käe abil teosed saavutanud oma lõpliku vormi ning ootavad Teid ülikooli raamatukogus kuni 6.detsembrini.

Autorid: Kelly Alloja, Reelika Harlašov, Olger Lehtsaar, Rivo Mändmets, Kassandra Oras, Heili Rungi ja Andreas Tukmann.

Vallo Nuust: Praegu meeldivad meile negatiivsed päevad – selline paradoks.

Järgmine infokiri 2 nädala pärast

 

Kaanefoto autor Liina Kool, Autorikanga disain. Käsitafting, juhendaja Liina Kool