Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Galerii Noorus sisevaade

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Galerii Noorus

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Maalingute osakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Nahadisaini osakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Fotograafia osakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Foto Silver Marge

Tekstiiliosakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Skulptuuriosakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Mööbliosakond

Tartu Kõrgem Kunstikool / Väljapanek "Lahtiste uste päev"
Galeriis Noorus
märts 2016

Meedia- ja reklaamikunsti osakond

Priit Pärnapuu

Kolmandat aastat kehtiv kõrgkoolide õppetöö rahastamismudel, mis võimendab häid kõrgkoole nõrgemate arvelt, on kõige soodsamalt mõjunud kõrgema kunstikooli Pallase rahakotile ning kõige vaenulikumalt Eesti maaülikooli omale.

Kõrgkoolide õppejõud ja teadlased väljendavad protestidega pahameelt, et valitsus ei tõstnud teadusrahastust ühe protsendini SKP-st. EKRE esimees, siseminister Mart Helme seevastu süüdistab Tallinna ülikooli kvaliteedi puudumises, propagandaasutuseks olemises ja hobusevaraste koolitamises.

Teadlaste pahameele ja Helme rünnakute kontekstis analüüsis Eesti Päevaleht kõrgkoolide rahastamismudeleid: siinses loos on lahti kirjutatud õppetöö rahastamine, edaspidi teadustööde rahastamisest. Mille eest ja kui palju saavad kõrgkoolid riigieelarvest raha õppetöö jaoks?

Rahastamisel on vaieldamatu mõju kõrgkoolide ja seal töötavate ja õppivate inimeste käitumisele. Tasub meenutada kasvõi aega, mil kõrgkoolid said raha vastuvõetud üliõpilaste arvu alusel – mida rohkem üliõpilasi, seda enam raha. Lõpetamiseni jõudmine polnud rahalises mõttes oluline. Kunagine pearahasüsteem lõi pinna, kus nii üliõpilaste arv kui ka katkestajate protsent kasvas taevani.

Loe täispikka artiklit SIIT.

Jälgi meid Facebookis

 

ekka akrediteeritud